Den hurtige træning

Jeg når ikke at træne idag

Hvorfor? Fair nok hvis du ikke er hjemme hele dagen fordi du er inviteret i byen eller anden særlig begivenhed har fyldt din dag helt ud. Men skyldes det at du kun har 1 time ledig og ikke føler, at du vil få noget ud af din træning alligevel, så tag et kig på det her eksempel:

1/2 times cirkeltræning. Opstil 10 stationer:

  1. Sprællemænd
  2. Mavebøjninger
  3. Rygbøjninger
  4. Englehop
  5. Jumping Squat/squat
  6. Lunges
  7. Burbies
  8. Planke
  9. Spurt på stedet
  10. Mountain climber

Du tager blot 10 stykker papir og skriver en øvelse på hvert stykke papir og ligger dem i en rundkreds (det kan såvel være inde i stuen som ude i haven). Sætter din mobils stopur på 45 sekunders arbejde og 15 sekunders hvil. Så er du igang. To runder rundt i cirkelen er 1/2 times arbejde, og så har du god tid til et bad bagefter også. Husk 1/2 times træning er meget bedre end ingen træning, det er ligesom med gåturen. Alt bevægelse tæller puls i din sundhedsbog, selv den lille smule.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *